środa, 3 kwietnia 2013

Ćwiczenia na szpagat



Wyzwanie szpagatowe



Od zawsze byłam wysportowana, lecz nigdy wystarczająco rozciągnięta. Postanowiłam to zmienić ! Stopniowe codzienne rozciąganie przez miesiąc powinno przynieść upragnione rezultaty !

Mój cel - szpagat francuski inaczej zwany damskim.
Szpagat francuski lub określany w gimnastyce jako siad kroczny, to pozycja, gdzie jedna noga wyprostowana w stawie kolanowym znajduje się z przodu zaś druga  maksymalnie wyprostowana z tyłu.

 
Istenie także druga odmiana szpagatu- szpagat turecki inaczje męski. Jest on o wiele trudniejszy do wykonania, dla niektórych nawet niewyonalny z powodu różnego typu budowy miednicy.

(inny kąt ustawienia powierzchni stawowych stawu biodrowego u kobiet i mężczyzn)




Oba treningu wymagają sporo pracy w celu przygotowania tkanek do ekstremalnego wydłużenia. Szpagat bowiem jest możliwy do wykonania w momencie gdy nastąpi tzn stan równowagi pomiędzy mięśniami przedniej i tylnej strony uda oraz mięśniami odpowiadającymi  za pozycję kręgosłupa i miednicy.


W internecie krążą różne porady na to, jak najlepiej wykonać szpagat. Ja znalazłam pare ciekawych filmików, z którymi będę napewno systematycznie ćwiczyć.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz